Shop Mobile More Submit  Join Login
Skecchi Framework Backside by Ecchi-Senshi Skecchi Framework Backside by Ecchi-Senshi
First off. I suck at feet, and hands. I'll have to work on that myself.

Sooo yeah. This isn't the best reference, but I hope it's at least useful to someone. I don't draw backsides nearly as much as I draw fronts, but there are a lot of things in common as far as the body shape. You can basically take a front view and reverse it.

But anyway. Notes. Like I said, as far as a standing view goes it's similar to the front view, the only real differences are that there is a butt instead of boobs, unless you are me, and then chances are that there will still be boobs, haha.

I use a similar method to get the position of the butt as I do the boobs. Basically I make some obongish circles as a guide, and then I work the shape I want from that.
Add a Comment:
 
:iconluigitheman20:
LuigitheMan20 Featured By Owner Jan 31, 2015  Hobbyist General Artist
Thank GOD this exists! :D
Reply
:iconecchi-senshi:
Ecchi-Senshi Featured By Owner Jan 31, 2015
I may have to redraw that sometime. Glad you find it useful :nod:
Reply
:icongkxero:
GKXero Featured By Owner Jun 28, 2012
Thats nice, reminds of the studies and ideas of a friend
Reply
:iconphantomreyne:
PhantomReyne Featured By Owner Jul 29, 2010
cool. can I try to draw this pose?
Reply
:iconecchi-senshi:
Ecchi-Senshi Featured By Owner Aug 11, 2010
Have at it.
Reply
:iconphantomreyne:
PhantomReyne Featured By Owner Aug 23, 2010
Thanks ^.^
Reply
:iconsariafan:
Sariafan Featured By Owner May 12, 2010
Veryy well done as always:D
Reply
:iconpranja:
Pranja Featured By Owner May 10, 2010
Thank you very much :D
Reply
:iconsigel4ever:
sigel4ever Featured By Owner May 10, 2010  Student General Artist
great lesson!
Reply
:iconecchi-senshi:
Ecchi-Senshi Featured By Owner May 10, 2010
Thanks. ^^
Reply
:iconsigel4ever:
sigel4ever Featured By Owner May 10, 2010  Student General Artist
^^
Reply
:icononikage01:
Onikage01 Featured By Owner May 10, 2010  Hobbyist
suck? yeah right you did DAMN well in my opinion there ^^ you did well I'm gonna need this BADLY as i'm working on anatomy at the moment and need refrence ^^
Reply
:iconecchi-senshi:
Ecchi-Senshi Featured By Owner May 10, 2010
Best tips from me are to look at a lot of naked women, and if you can, try to find where the major muscle groups are located, because it greatly helps in getting the right shape for the limbs, and body in general.
Reply
:icononikage01:
Onikage01 Featured By Owner May 10, 2010  Hobbyist
I'll ask my gf if I may XD it'd be a good excuse
'I need to look at naked ladies'
'WHY!?'
'for... art'
'fair enough' *strips*
Reply
:iconecchi-senshi:
Ecchi-Senshi Featured By Owner May 10, 2010
Haha. I've used that before myself. It worked well enough for me, haha. Pictures on the net are easier to work with though. They stand still longer.
Reply
:icononikage01:
Onikage01 Featured By Owner May 10, 2010  Hobbyist
oh? nice maybe I might try that XD
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
May 10, 2010
Image Size
510 KB
Resolution
3229×1318
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
8,389 (1 today)
Favourites
217 (who?)
Comments
16
Downloads
419
×